Zašto svitac svetluca?

Standard

Svitac je buba koja se na našim poljima pojavljuje u leto, kad žito zri. On leti noću i svetli treperavom svetlošću. Na trbuščiću svitac ima jedan deo koji zelenkasto svetluca. Tim svetlucanjem dozivaju se i pronalaze ženka-svitac i mužjak-svitac. U prirodi postoji priličan broj insekata koji noću svetle. Takav je i svitac, buba koja je velika 1-1.5 centimetar. Na donjem kraju svoga trbuščića i ženka i mužjak svica imaju deo koji svetli zahvaljujući naročitoj građi ćelija i tzv. oksidacionom procesu. Ženka-svitac nema krila. Ona se smesti u travu i odatle svetluca, a mužjak-svitac leti kroz noć i takođe svetluca. Tako oni jedno drugom javljaju gde su, pa se najzad pomoću svojih „farova“ pronađu.

◈Još dok sam bila mala te bube su mi bile mnogo zanimljive. Ja i moja sestrica hvatale smo ih noću i stavljale ispod čaše, tako su podsećali na lampu i naravno puštale posle da ne uginu.

4 responses »

  1. Ja ih nisam videla vec duze vreme,cudim se sto ih nema,uvek se pitam da nisu iscezli,secam se kao dete mi je bilo zabavno da izadjem kad padne mrak i da pokusam da ih uhvatim, volela bih da ih vidim da me malo vrate u detinjstvo

  2. SVITACA IMA NA AVALI(KO JE IZ BG)I TO BAS DOSTA SAMO MORATE DA ODETE PREDVECE I DA SE SPUSTATE PESAKA DO PODNOZJA JER IH IMA UZ PUT NAJVISE.

Ostavite odgovor

